طراحی لبخند: مقایسه انواع روش های اصلاح طرح لبخند

طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند، به فرآیندی گفته می شود که دندانپزشک طی آن با برنامه‌ریزی و تجسم لبخند مد نظر بیمار به اصلاح برخی از عیوب، مشکلات و بد شکلی‌های دندان‌ها می‌پردازد تا فرد لبخندی زیباتر، طبیعی‌تر و سالم‌تر داشته باشد. گاها این امر تنها با اصلاح عیوب مشهود دندان که ممکن است خود شما هم از وجود آنها آگاه باشید، انجام می شود.

شاید با افزایش سن متوجه شوید که برخی از دندان‌هایتان لب پر شده و یا تغییر رنگ داده باشند. صرف نظر از مشکلات دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند روشی است که میتواند سلامتی و زیبایی دندان‌های شما را ارتقا دهد. با اینکه شاید شما به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، اما گاها حتی این اقدامات هم کافی نیستند و ممکن است دندان‌های شما باز هم نقص‌هایی داشته باشند. در نتیجه، در پی این نقص‌ها، شما از لبخند خود راضی نخواهید بود و هر شخصی که از لبخند خود راضی نباشد طبیعتا کمتر لبخند می‌زند و این امر میتواند بر اعتماد بنفس و کیفیت زندگی فرد تاثیر منفی داشته باشد. این پروسه فقط باید توسط دندانپزشک مجرب و ماهر انجام شود تا خطرات و عوارض جانبی به حداقل برسد.

مزایای اصلاح طرح لبخند


مزایای اصلاح طرح لبخند

دندانپزشک طی این پروسه با توجه به اهداف شخصی مد نظر شما، طرح لبخندی زیبا و منحصر بفرد را برایتان طراحی خواهد کرد. گاها حتی ممکن است تغییراتی را در دندان‌هایی که به ظاهر مشکلی ندارند و عملکرد درستی دارند ایجاد کرد تا علاوه بر بهبود عملکرد و سیستم جویدن و مضغ، ظاهر زیباتری نیز داشته باشند. دندانپزشک، پروسه طراحی لبخند شما را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می کند تا تعداد دفعات ویزیت به حداقل، و نتایج هر جلسه به حداکثر برسد. در اصلاح طرح لبخند، به زیبایی ظاهری، تقارن و هم راستایی، فرم، موقعیت قرارگیری،‌ سایز و رنگ دندان‌ها تاکید میشود. بسته به انتخاب خودتان، می توانید در طی چند ساعت و یا چند ماه، لبخند کاملا جدیدی داشته باشید.

کاندیدای مناسب اصلاح طرح لبخند


کاندیدای مناسب اصلاح طرح لبخند

  • فردی که می خواهد چهره‌اش جوان‌تر به نظر برسد. اصلاح طرح لبخند میتواند شما را سال‌ها جوانتر نشان دهد.
  • فردی که می خواهد حین لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.
  • فردی که به ظاهر خود اهمیت می دهد و می خواهد برای سلامت ماندن دندان‌های خود سرمایه‌گذاری کند.
  • فردی که میخواهد در دید جنس مخالف جذابتر باشد. ۹۶٪ از بزرگسالان معتقدند که افرادی که لبخند زیبایی دارند، جذاب‌تر هستند.
  • فردی که میخواهد شانس خود را برای پیشرفت شغلی یا رسیدن به موفقیت، افزایش دهد. ۷۴٪ بزرگسالان احساس می کنند که با لبخندی سالم و زیبا می توانند موقعیت شغلی بهتری داشته باشند.
  • فردی که می خواهد در هر جمعی بدرخشد و سالم‌تر به نظر برسد.
  • فردی که با معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان و دندان، به خوبی از دندان‌های خود مراقبت می کند.
  • هر کسی که می خواهد روی سلامتی دندان‌های خود و بطور کلی آینده‌ی خود سرمای‌ گذاری کند.

روش‌های مورد استفاده در اصلاح طرح لبخند


ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت موثرترین روش درمانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت دندانی نه تنها زیبایی لبخند را بازیابی میکند، بلکه با جایگزین کردن ریشه به سالم ماندن استخوان فک و دندان‌های مجاور نیز کمک میکند. ایمپلنت به عبارت ساده‌تر، به یک پیچ تیتانیومی گفته می شود که به عنوان ریشه جایگزین عمل میکند. ایمپلنت طی جراحی، مستقیما در استخوان فک جاگذاری میشود. سپس یک رابط برای قرار دادن تاج دندانی به ایمپلنت متصل می شود.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی به دلیل مزایای متعددی که برای سلامت دهان و دندان دارد، به عنوان ارجح‌ترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته می شود. ایمپلنت دندان علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، با تحریک استخوان فک مانع از تخریب آن میشود. بر خلاف پروتز (دندان مصنوعی سنتی) یا بریج، ایمپلنت دائمی است و حین غذا خوردن یا صحبت کردن اصلا نباید نگران افتادن آن باشید.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان

ارزیابی و معاینه پزشک تعیین می کند که شما کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. برای دریافت ایمپلنت، لثه‌های شما باید سالم و عاری از بیماری باشد و همچنین استخوان فک شما حجم کافی برای نگه‌داشتن ایمپلنت را داشته باشد. چنانچه استخوان فک شما حجم کافی را نداشته باشد، دندانپزشک با پیوند استخوان این مشکل را برطرف میکند تا بتوانید ایمپلنت دندانی خود را دریافت کنید.

مراحل ایمپلنت دندان

منحصر به فرد بودن نیازهای بهداشتی و درمانی دهان و دندان هر فرد،‌ فرآیند کاشت ایمپلنت را نیز متفاوت می کند. اولین مرحله بعد از آماده‌سازی، کاشت ریشه دندان با جراحی است. این فرآیند تحت بیهوشی انجام می شود تا هرگونه احساس درد و ناراحتی به حداقل برسد. پس از کاشت ایمپلنت دندانی، ریشه جایگزین به زمان نیاز دارد تا با استخوان فک ادغام شود، این امر ممکن است ۶ الی ۱۲ هفته طول بکشد. پس از ثابت شدن ریشه،‌ رابط و تاج دندانی متصل می شود و لبخند شما کامل می شود.

تمیز کردن حرفه‌ای دندان

تمیز کردن حرفه‌ای دندان

حتی اگر شما روزانه مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید، ممکن است نتوانید تمامی پلاک‌ها و جرم‌هایی که به سطح دندان‌های شما چسبیده‌اند را پاک کنید. پاکسازی حرفه‌ای که توسط دندانپزشک انجام میشود، تمامی این جرم‌ها را پاک می کند و با کاهش خطر ابتلای لثه به بیماری، سلامت دهان و دندان شما را ارتقا می دهد. متخصصین بهداشت دهان و دندان از پیشرفته‌ترین ابزارها و تکنیک‌ها برای تمیز کردن دندان استفاده میکنند. با مهارت بالای دندانپزشک در انجام این کار، اصلا لازم نیست که شما نگران درد و ناراحتی باشد.

مزایای تمیز کردن حرفه‌ای دندان

  • دندان‌های شما را سفید‌تر میکند. لک‌هایی که در اثر مصرف غذا و نوشیدنی ایجاد شده‌اند را از بین می برد.
  • کاهش بوی بد دهان. تمیز کردن حرفه‌ای دندان، بهترین راه برای کاهش بوی بد دهان است.
  • از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می شود.
  • از ریزش دندان جلوگیری می شود.
  • سلامت کلی دهان و دندان تقویت می‌شود.

کاندیدای مناسب تمیز کردن حرفه‌ای دندان

تمیز کردن حرفه‌ای دندان می تواند برای بیمارانی که در دسته های زیر قرار می گیرند مفید باشد:

  • افراد دارای اضطراب دندانپزشکی
  • مشکلات مربوط به رفلکس گگ یا عق زدن
  • افرادی با دندا‌ن‌ها و لثه‌های حساس
  • افراد مبتلا به ترس از دندانپزشکی

مراحل تمیز کردن حرفه‌ای دندان

تمیز کردن حرفه‌ای دندان، پروسه‌ای مفید است که به آرامی و ملایمت انجام میشود. قبل از شروع کار، متخصص بهداشت دهان و دندان، لثه‌ها و دندان‌های شما را از حیث پوسیدگی و بیماری معاینه میکند. سپس با استفاده از ابزار مخصوص دندانپزشکی، پلاک و جرم را از روی دندان‌ها و زیر خط لثه پاک میکند. سپس دندان‌ها صیقل داده شده و نخ دندان کشیده میشود. بعد از اینکه دندان‌های شما بطور کامل تمیز شدند، از شستشو با فلوراید برای تقویت دندان و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود. چنانچه متخصص بهداشت دهان و دندان حین تمیز کردن دندان‌های شما با مورد نگران کننده‌ای برخورد داشته باشد، این موضوع را با دندانپزشک شما مطرح میکند تا او نیز مورد را بررسی کند. حین مراجعه برای تمیز کردن حرفه‌ای دندان انتظار مراحل زیر را داشته باشید:

  • معاینه توسط دندانپزشک
  • تصویربرداری با اشعه ایکس
  • تمیز کردن دندان

لیفت لثه

لیفت لثه

لیفت لثه یک عمل جراحی زیبایی در لثه است که با برداشتن بافت اضافی لثه، به حداقل رساندن لبخند لثه‌ای یا با اصلاح شکل و ابعاد لثه، به طور کلی موجب زیباتر کردن لبخند و دندان‌‍‌ها می شود.

مزایای لیفت لثه

لیفت لثه با ایجاد تعادلی زیبا در لثه، عیوب را اصلاح کرده و خط لثه‌ای متقارن‌تر و دندان‌هایی زیباتر به شما میدهد. لیفت لثه با بهبود زیبایی لبخند، موجب افزایش اعتماد بنفس فرد می شود.

کاندیدای مناسب لیفت لثه

  • افرادی که دارای لثه‌هایی هستند که موجب کاهش زیبایی طرح لبخند آنها می شود. گاها این ایراد بدلیل بیش از حد در معرض دید بودن لثه است و گاها بخاطر ناهموار و نامتقارن بودن لثه‌ها.
  • افرادی که دچار عقب رفتگی لثه شده باشند.
  • افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری لثه، لثه‌هایی ناهموار داشته باشند.
  • افرادی که دارای دندان‌هایی کوچکتر از حد متوسط ​​هستند.
  • افرادی که لب بالایی آنها کوتاه‌تر از حد متوسط ​​باشد.
  • برخی از افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد داشتن بافت لثه بیشتری نسبت به حالت عادی هستند.

فرآیند لیفت لثه

دندانپزشک می تواند لیفت لثه را در یک جلسه انجام دهد. پس از بررسی اهداف درمانی و زیبایی شناسی شما، دنداپزشک خط جدید لثه شما را با قلم مخصوص علامت‌گذاری میکند. اگر از این خط لثه راضی باشید، بی حس کننده موضعی تزریق میشود و بافت لثه به آٰرامی از قسمت علامت‌گذاری شده با لیزر برش داده می شود.

حرارت لیزر حین برش بافت لثه را می سوزاند و بطور موثر رگ‌های خونی را می‌بنند و به همین دلیل  نیازی به بخیه نخواهد بود. این امر همچنین خونریزی و مدت زمان لازم برای ریکاوری را به حداقل می‌رساند. لثه‌های شما تا چند روز متورم میشوند، اما این درد و ناراحتی خفیف است و می توان آن را با مصرف داروهای مسکن بدون نسخه تسکین داد. با گذشت ۲۴ ساعت از عمل، شما می توانید غذا بخورید و لثه‌های شما درعرض ۱ هفته بطور کامل بهبود می‌یابند.

پر کردن دندان

پر کردن دندان

پر کردن دندان، یکی از روش‌های دندانپزشکی برای درمان پوسیدگی یا حفره‌های دندانی است. پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین مشکلات دندانی است و ۹۲ درصد از بزرکسالان ۲۰ تا ۶۴ سال را درگیر میکند. پر کردن دندان از پوسیدگی بیشتر دندان و درگیر شدن ریشه دندان جلوگیری می کند.

مزایای پر کردن دندان

کلیدی‌ترین مزیت پر کردن دندان، جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی با ترمیم دندان آسیب دیده و بازگرداندن عملکرد و ظاهر طبیعی آن است. پر کردن دندان با ایجاد سدی در برابر باکتری‌های مخرب، از آسیب دیدگی بیشتر دندان جلوگیری می کند.

کاندیدای مناسب پرکردن دندان

افرادی که:

  • هنگام نوشیدن یا خوردن هر ماده غذایی سرد یا شیرین دچار دندان درد خفیف تا شدید می شوند.
  • بر روی سطح دندان‌های خود لک دارند.
  • دندان درد ناگهانی دارند.

مراحل پر کردن دندان

پر کردن دندان بطور کلی تقریبا ۱ ساعت طول میکشد. برای کاهش درد و ناراحتی، از بی حسی موضعی استفاده میشود. اگر از پر کردن دندان خود ترس و اضطراب دارید، دندانپزشک ممکن است از اکسید نیتروژن استفاده کند. برای شروع، دندانپزشک بخش پوسیده دندان شما را با مته دندانپزشکی برمی دارد. سپس دندان تمیز شده و بصورت لایه لایه با سرامیک یا رزین کامپوزیتی پر میشود. سپس، دندانپزشک با استفاده از نور مخصوص، پر شدگی‌ را سفت می کند.

ونیر یا روکش دندان

ونیر یا روکش دندان

ونیرها (روکش دندان) قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارند. ونیرها پوسته‌های سرامیک نازکی هستند که می‌توانند شکل و رنگ دندان‌های شما را تغییر دهند تا لبخندی را که همیشه می‌خواستید به شما هدیه دهند.

مزایای روکش کردن دندان

  • می تواند لب پر شدگی، ترک‌ها و تغییر رنگ دندان را بپوشاند.
  • ظاهر و حسی طبیعی دارند.
  • تنها به تراش کمی از مینای دندان نیاز دارند.
  • می توانند از تغییر رنگ دندان جلوگیری کنند.
  • می توانند با زیباتر کردن طرح لبخند، اعتماد به نفس شما افزایش دهند.
  • نگهداری سختی ندارند.

کاندیدای روکش کردن دندان

حین مشاوره، متخصص زیبایی تعیین میکند که شما کاندیدای مناسبی برای دریافت روکش دندانی هستید یا خیر. روکش دندانی می تواند عیوب و مشکلات زیر را برطرف کند:

  • تغییر رنگ دندان
  • شکستگی یا لب پر شدگی دندان
  • شکاف میان دندان‌ها
  • نامرتب یا کج بودن دندان‌ها

میتوان از روکش دندانی برای رفع عیوب یک یا چند دندان استفاده کرد.

فرآیند دریافت روکش دندان

اگر تشخیص داده شود که استفاده از روکش برای رفع عیوب دندان‌های شما مناسب است، دندانپزشک بوسیله عکسبرداری با اشعه ایکس، کار خود را برای اصلاح طرح لبخند شما شروع میکند. دندانپزشک از بین بیش از ۳۰ طیف رنگی مختلف، روکشی که متناسب با دندان و لبخند دلخواه شما باشد را انتخاب می کند.

سپس قالبی از دندان‌های شما برای ساخت روکش گرفته میشود. این روکش‌ها از جنس سرامیک ساخته میشوند. پس از اماده شدن روکش‌ها، دندانپزشک آنها را به دندان‌های شما میچسباند و آنها را از نظر راحتی و زیبایی تنظیم می کند. با مراقبت و نگهداری منظم، این روکش‌ها میتوانند تا ۱۵ سال لبخند شما را بی نقص و عیب نگه‌دارند.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان

فواید سفید کردن دندان

  • افزایش جذابیت
  • افزایش اعتماد بنفس
  • سلامت دهان و دندان
  • سفیدی سریع دندان‌ها
  • سفید کردن حرفه‌ای و کاملا بی خطر دندان
  • کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان
  • کمک به سلامت روانی

کاندیدای مناسب سفید کردن دندان

افراد زیادی نیاز به سفید کردن دندان‌های خود دارند از جمله:

  • افرادی که بهداشت دهان و دندان آنها ضعیف است.
  • افراد سیگاری
  • افرادی که زیاد نوشابه، شراب یا قهوه می‌نوشند
  • افرادی که غذاهای حاوی رنگدانه های تیره مانند انواع توت‌ها یا هویج مصرف می کنند.
  • افرادی که از کودکی (قبل از 8 سالگی) در معرض آنتی بیوتیک‌های خاص مانند تتراسایکلین یا داکسی سایکلین قرار گرفته اند.
  • افرادی که برخی از داروهای خاص مانند برخی از آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون بالا مصرف میکنند.
  • افرد مسن، با افزایش سن لایه بیرونی سخت دندان (مینای دندان) نازک‌تر می‌شود و این امر موجب می شود تا لایه داخلی نرم دندان‌ها (عاج) که به طور طبیعی زرد است، واضح‌تر دیده شود.

رویه سفید کردن دندان

دندانپزشک با استفاده از سیستم سفیدکننده در مطب، لبخند سفید‌تر و زیباتری را به شما هدیه میکند. برای شروع، دندانپزشک محلول سفید کننده را بخوبی بروی دندان‌های شما قرار میدهد. این محلول سفید کننده از مواد خاصی ساخته شده است که رنگدانه‌ها و لک‌های سطح دندان را از بین می برد.

سپس با استفاده از نور خاصی که حین سفید کردن به دندان‌ها تابیده میشود، روند سفید کردن دندان را تکمیل میکند. تابش این نور به ژل سفید کننده کمک میکند تا به لک‌های عمیق نفوذ کند و تغییر رنگ یا زرد شدگی دندان را از بین ببرد. به کمک بلیچینگ یا سفید کردن دندان در عرض ۱ ساعت می توانید رنگ دندان‌های خود را تا ۸ درجه روشن‌تر کنید.

باندینگ دندان

باندینگ دندان

در باندینگ دندان، یک ماده همرنگ دندان به نام کامپوزیت رزین (یک نوع ماده پلاستیکی بادوام) بروی دندان قرار گرفته و با نور خاصی سفت میشود تا کاملا به دندان بچسبد و طرح لبخندی زیبا ایجاد کند.

مزایای باندینگ دندان

باندینگ دندان یکی از ساده‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین روش‌های زیبایی دندان است. بر خلاف ونیر و روکش، که از روی قالب و در آزمایشگاه ساخته می شوند، باندینگ در مطب دندانپزشک انجام می شود. مزیت دیگر باندینگ این است که در این روش کمترین میزان مینای دندان برداشته می شود. همچنین در باندینگ تنها در مواردی از بیهوشی استفاده میشود که این روش برای پر کردن پوسیدگی دندان انجام پذیرد.

کاندیدای مناسب باندینگ دندان

باندینگ دندان گزینه‌ی مناسبی برای افراد زیر است:

  • افرادی که می خواهند دندان‌های پوسیده خود را ترمیم کنند.
  • فرادی که می خواهند دندان‌های شکسته یا لب پر شده خود را ترمیم کنند.
  • افرادی که می خواهند ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده خود را بهبود بخشند.
  • افرادی که می خواهند شکاف و فاصله بین دندان‌های آنها بسته شود.
  • افرادی که می خواهند دندان‌های آنها بلندتر دیده شود.
  • افرادی که می خواهند فرم دندان‌های خود را تغییر دهند.
  • افرادی که دنبال جایگزینی زیباتر برای پر شدگی با آمالگام هستند.
  • افرادی که دچار عقب رفتگی لثه هستند و میخواهند از ریشه دندان خود محافظت کنند.

روش باندینگ دندان

به جز در مواردی که از کامپوزیت برای پر کردن پوسیدگی دندان استفاده می‌شود، اغلب نیازی به استفاده از مواد بی‌حسی نخواهید داشت. دندان برای تغییر شکل آن باید سوراخ شود. به این ترتیب پس از بررسی رنگ دندان‌های شما، به دقت کامپوزیت‌های همرنگ دندان برای ترمیم انتخاب می‌شود. دندانپزشک سطح دندان را با استفاده از یک محلول اسیدی مناسب کمی زبر کرده و محلول رزین کامپوزیت را بر روی دندان‌ها قرار می دهد. رزین کامپوزیت به شکل دلخواه فرم داده میشود. سپس با نور روشن (معمولا آبی) یا با لیزر سخت میشود. پس از سفت شدن، دندانپزشک آنرا بیشتر تراشیده و فرم میدهد. سپس آنرا صیقل می دهد تا درخشندگی آن با سطح سایر دندان‌ها مطابقت داشته باشد. باندینگ هر دندان ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول می کشد.

بریج دندانی

بریج دندانی

دندانپزشک میتواند شکاف و جای خالی دندان از دست رفته را با بریج دندانی ببندد یا پر کند. بریج دندانی یک دندان مصنوعی (به نام پونتیک) است که توسط دندان‌های پایه در دو طرف شکاف ثابت می شود. اگرچه بریج را میتوان از طلا نیز ساخت، اما اکثریت بریج‌ها از سرامیک ساخته میشوند تا با دندان‌های طبیعی مطابقت بیشتری داشته باشند.

مزایای بریج دندانی

بریج دندانی می تواند:

  • طرح لبخند را اصلاح کند.
  • توانایی جویدن صحیح را بازیابی کند.
  • تکلم را اصلاح کند.
  • به حفظ فرم صورت کمک کند.
  • بایت را تنظیم کند.
  • مانع از جابجایی دندان‌های باقی‌مانده از موقعیت صحیحشان شود.

کاندیدای مناسب بریج دندانی

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، بریج‌های دندانی به رفع شکاف بین دندان‌های شما کمک میکنند. عواملی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و آسیب یا بیماری‌های مادرزادی جزو عوامل شایع در از دست دادن دندان هستند. برای دریافت بریج دندانی باید در دو طرف شکاف، دندان‌‎های سالم وجود داشته باشد.

مراحل دریافت بریج دندانی

برای دریافت بریج، معمولاً به حداقل دو جلسه ویزیت نیاز خواهید داشت:

  • تراش و آماده‌سازی دندان‌های اباتمنت: در جلسه اول، دندانپزشک دندان‌های اباتمنت یا پایه را تراش میدهد. در این مرحله، بخشی از مینا و عاج دندان برداشته میشود تا تاج بتواند بروی آن قرار بگیرد.
  • قالب گیری: دندانپزشک از دندان‌های شما قالب یا اسکن دیجیتالی تهیه میکند. از این قالب یا اسکن برای ساختن دندان مصنوعی و تاج استفاده میشود. تا زمانی که بریج نهایی اماده شود، شما یک بریج موقت را برای محافظت از نواحی دارای شکاف استفاده خواهید کرد.
  • قرار دادن بریج دائمی: در ویزیت دوم، دندانپزشک بریج موقت شما را برداشته و بریج دائمی را در جای خود قرار میدهد. دندانپزشک به دقت وضعیت بریج را بررسی و تنظیم میکند تا شما احساس راحتی داشته باشید.

سوالات متداول


اصلاح طرح لبخند به چه معناست؟

اصلاح طرح لبخند با رفع عیوب، مشکلات و بد شکلی‌ دندان‌ها موجب بازیابی سلامتی و زیبای دندان‌ها میشود. این درمان نتایج طولانی مدتی دارد و موجب میشود لبخندی یکدست، سفید و زیباتر داشته باشید. دندان‌ها با گذر زمان فرسوده و لب پر شده و یا تغییر رنگ می دهند. از این رو، اصلاح طرح لبخند میتواند بسیار موثر باشد.

در اصلاح طرح لبخند چه اتفاقی می افتد؟

اصلاح طرح لبخند معمولا به دو مرحله تقسیم می شود. در ویزیت اول قالب‌گیری انجام می شود. اگر قرار باشد که بیمار ونیر یا روکش دریافت کند، تا زمانی که تاج دائمی اماده شود، از تاج موقتی استفاده خواهد کرد.

ماندگاری نتایج اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

اگر لثه و دندان‌های شما سالم باشند، نتایج ۳ الی ۴ هفته ماندگاری خواهند داشت. اگر به لیفت لثه نیاز داشته باشید باید تا زمانی که لثه‌های شما ترمیم می‌یابند صبر کنید تا بعد از آن، درمان اصلاح طرح لبخند را دریافت کنید.

حین لبخند زدن چه تعداد از دندان‌ها باید نمایان شوند؟

نتایج نباید به مصنوعی جلوه کردن لبخند منجر شوند. معمولا حین لبخند زدن حداقل 8 دندان بالا و هنگام صحبت کردن حداقل 6 دندان پایینی نمایان میشوند.

فهرست‌مطالب

مقالات مرتبط

تماس با ما