متخصص عصب کشی و درمان ریشه در ساوه

دندان درد می تواند به قدری شدید باشد که زندگی روزمره شما را مختل کند. اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه دندان، به کمک روش‌های نوین و پیچیده هرگونه مشکلات ریشه دندان را برطرف می کند. این متخصص علل پیچیده دندان درد اعم از آبسه دندان (عفونت ریشه دندان) را تشخیص داده و آن را به طور کامل درمان می کند. اندودنتیست با درمان ریشه دندان و سایر مشکلات مربوط به دندان، هرگونه درد و ناراحتی دندان را تسکین می دهد. هدف اصلی اندودنتیست حفظ دندان طبیعی شماست. امروزه خدمات دندان پزشکی با کیفیت مناسب در همه شهر ها یافت می شود و برای یافتن یک متخصص درمان ریشه خوب، نیازی به سفر به شهر های بزرگ نیست. در این مقاله به معرفی متخصص عصب کشی و درمان ریشه در شهر ساوه پرداخته می شود.

معرفی بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه و کلینیک دندانپزشکی شهر ساوه


کلینیک دندان پزشکی لبخند

کلینیک دندان پزشکی لبخند

این کلینیک ارائه دهنده خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی از جمله: کاشت ایمپلنت دندان،جراحی لثه و رفع عفونت لثه، جراحی فک و دهان، دندان پزشکی کودکان، انواع ارتودنسی، درمان ریشه دندان، لمینت، کامپوزیت ونیر و … می باشد.

در درمانگاه دندان پزشکی لبخند سعی شده است از بهترین و به روز ترین امکانات و تجهیزات دندانپزشکی که به نفع بهبود کیفیت درمان می گردد استفاده شود. دندانپزشکان درمانگاه دندانپزشکی لبخند با بهره گیری از مواد دندانپزشکی درجه یک و تخصصی که تفاوت بسیاری با مواد مصرفی متداول توسط دندانپزشک ها دارند کارآمدترین و با دوام ترین درمان دندانپزشکی را به هزاران مراجعه کننده خود ارائه داده اند.

آدرس:

ساوه، خیابان استقلال، استقلال 8، درمانگاه دندان پزشکی لبخند

دسترسی به این کلینیک از محله های امیرکبیر و شهرک علوی و امین آباد و شهرک عاشورا و پیغمبریه و چمران از طریق وسایل نقلیه عمومی و شخصی امکان پذیر می باشد. همچنین ساکنان محله های نامجو و طالقانی دسترسی پیاده مناسبی به این کلینیک دارند.

تلفن های تماس:

صفحات مجازی:

https://www.instagram.com/labkhanddc

انتخاب بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در ساوه


انتخاب بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در ساوه

در صورتی که قصد دارید در شهر ساوه و در نزدیکی میدان مدرس ساوه، بلوار فرودسی ساوه، بلوار طالقانی ساوه، بلوار شریعتی ساوه، خیابان جمهوری ساوه، خیابان استقلال ساوه، پارک شهر ساوه، بوستان کودک ساوه و بیمارستان سینا بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه را انتخاب کنید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

معمولا دندانپزشکان عمومی، بیماران را برای درمان ریشه و عصب کشی دندان به اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه ارجاع می دهند. از این رو،‌ برای اینکه بتوانید اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه خوبی را پیدا کنید، باید به دقت تحقیق کرده و صلاحیت متخصص را به صورت آنلاین ارزیابی کنید. همچنین، باید از سابقه کاری و میزان تجربه وی در درمان ریشه، عصب کشی و سایر جراحی‌های لازم برای درمان ریشه، مطلع شوید تا بتوانید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

بهترین کار این است که اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه‌ای را انتخاب کنید که سالیان سال در این زمینه تجربه داشته و عمل‌های موفق متعددی نیز در کارنامه کاری خود داشته باشد. در نظر داشته باشید که متخصصی که انتخاب می کنید هرچه تعداد عمل‌های بیشتری انجام داده باشد، یعنی از تجربه و تخصص بیشتری نیز در این زمینه برخوردار است.

سایر نکاتی که باید در نظر بگیرید:

  • امکانات و تجهیزات جراحی مطب. (امروزه به لطف پیشرفت‌های گسترده در زمینه درمان ریشه دندان، از ابزار و تجهیزات نوین و بروز شده‌ای برای درمان ریشه دندان و یا عصب کشی دندان استفاده می شود. از این رو، حتما باید به متخصصی مراجعه کنید که در مطب خود با استفاده از این تجهیزات بروز، خدمات درمانی ایمن و مطمئنی به شما ارائه می دهد).
  • چه نوع داروهای مسکن و خدماتی برای تسکین درد به شما ارائه می دهد؟
  • هزینه دریافتی متخصص چقدر است و آیا بیمه دندانپزشکی شما را می پذیرد یا شرایطی برای پرداخت اقساطی برای شما در نظر می گیرد یا خیر؟
  • اندودنتیستی که انتخاب می کنید عضو کدام انجمن حرفه‌ای دندانپزشکی است؟ آیا در دانشکده دندانپزشکی تدریس نیز می کند؟
  • آیا برخورد مناسبی با شما دارد؟ آیا رفتار و برخورد سایر کارکنان مطب نیز دوستانه، موثر و حرفه‌ای است؟
  • آیا ساعات کاری مطب با برنامه شخصی شما مطابقت دارد؟ سیاست کاری و رویه مطب در ارائه خدمات به بیماران در مواقع ضروری چگونه است؟ برای مثال، آیا متخصص بجز ساعات کاری معین در طول هفته، آخر هفته‌ها و در روزهای تعطیل هم در دسترس خواهد بود؟
  • آیا اندودنتیست انتخابی شما خدمات اورژانس دندانپزشکی را هم ارائه می دهد؟ اگر جواب این سوال مثبت باشد باید تعیین کنید که در این زمینه از چه میزان تجربه و مهارتی برخوردار است.

خدمات عصب کشی و درمان ریشه درمانگاه دندانپزشکی لبخند


خدمات عصب کشی و درمان ریشه درمانگاه دندانپزشکی لبخند

درمان ریشه و عصب کشی نیازمند درمان های مختلفی است که همه آنها در کلینیک دندانپزشکی لبخند قابل انجام می باشد. این درمان ها عبارت اند از:

درمان اندودنتیک، عصب کشی یا روت کانال تراپی (درمان ریشه دندان)

درمان اندودنتیک به درمان پالپ و بافت نرم اطراف دندان اشاره دارد. در درمان ریشه دندان، کانال پالپ دندان برداشته شده و سپس با مواد پرکننده مناسب پر می شود. این درمان زمانی انجام می شود که پوسیدگی به عصب دندان رسیده یا دندان عفونی شده باشد. دندان هر فردی ۱ الی ۴ کانال دارد اما گاها کانال‌های اضافی نیز ممکن است وجود داشته باشد که به آنها کانال‌های جانبی گفته می شود. تعداد کانال‌ها و آناتومی دندان هر فرد متفاوت است.

درمان مجدد اندودنتیک (درمان مجدد ریشه دندان)

در برخی موارد، ریشه دندانی که ماه‌ها یا سال‌ها پیش درمان شده ممکن است مشکلات جدیدی ایجاد کند. در اینصورت، دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته، یا بهبود نیافته و یا همچنان درد دارد. در این حالت با درمان مجدد ریشه دندان، می‌توانید شانس دیگری برای حفظ دندان خود داشته باشید.

جراحی آپیکال یا جراحی ریشه دندان

گاها ممکن است نیاز باشد که نوک ریشه دندان و بافت مجاور آلوده به عفونت برداشته شود که اصطلاحا به این عمل، جراحی آپیکال یا آپیککتومی گفته می شود. ناحیه آپکس عفونی شده دندان تمیز شده و نوک ریشه دندان برداشته و بسته می شود. سپس ناحیه بخیه زده شده و از کیسه یخ بر روی دندان استفاده می شود. سپس پزشک مسکن برای تسکین هرگونه درد و ناراحتی بیمار تجویز می کند. اکثریت بیماران بعد از این جراحی، تورم و کبودی خفیف همراه با بی حسی خواهند داشت.

درمان دندان‌های ترک خورده

علائم ناشی از ترک خوردگی دندان متفاوت هستند و ممکن است این علائم از درد در هنگام جویدن تا حساسیت به تغییر دما و حساسیت به لمس متغیر باشند. از آنجایی که در ترک خوردگی دندان، درد به طور مقطعی ایجاد شده و سپس قطع می شود، تشخیص اینکه چه عاملی باعث ایجاد مشکل و درد می شود را بسیار دشوار می کند. گاها حتی تشخیص اینکه دقیقا کدام دندان باعث درد شده نیز دشوار است.

کوچکترین حرکت قطعات ترک خورده دندان موجب تحریک پالپ شده و باعث درد می شود. حتی به هنگام بایت (جویدن)‌ نیز وجود ترک در دندان می تواند باعث بروز درد شود. ترک دندانی به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به پالپ دندان می شود. زمانی که پالپ آسیب ببیند، دندان به طور مداوم درد می کند. گاها حتی ترک دندان می تواند منجر به عفونت پالپ شود که این عفونت به لثه و استخوان فک نیز سرایت می کند.

ترومای دندانی

آسیب ترومایی ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. آسیب تروما، به معنای شکستن، لق شدن و از بین رفتن دندان در اثر وارد شدن ضربه ناگهانی به ناحیه دهان و دندان‌ها است که هریک از این موارد به درمان خاصی نیاز دارند که بسته به شدت آسیب و شیری یا دائمی بودن دندان، روش درمان آنها متفاوت است. هرگونه آسیب ترومای دندانی نیازمند ارزیابی و درمان فوری پزشکی است که نوع درمان میتواند از اسپلینت دندان تا درمان با دارو و درمان ریشه دندان متغیر باشد. پس از دریافت درمان نیز باید روند بهبودی دندان تحت نظر پزشک باشد تا از هرگونه آسیب بیشتر یا عفونت جلوگیری شود.

چه زمانی باید به متخصص درمان ریشه و عصب کشی مراجعه کنیم؟


در صورتی که هر یک از علائم زیر را داشتید، برای معاینه به متخصص درمان ریشه و عصب کشی مراجعه کنید:

  • خونریزی لثه، تورم یا التهاب ناشی از آبسه یا عفونت دندان
  • در صورت ترک خوردن، شکستن یا لب پر شدن دندان
  • تورم یا حساس شدن غدد لنفاوی
  • حساسیت طولانی مدت دندان به غذاها یا مایعات سرد و گرم
  • حساسیت به لمس یا بروز درد در دندان، فک و یا دهان حتی زمانی که چیزی نمیجوید یا فشاری به این نواحی وارد نمی کنید.

سایر متخصصین عصب کشی و درمان ریشه در شهر ساوه


دکتر علیرضا کاظمی نسب

آدرس: ساوه، مامونیه

دکتر محمود حدادپور

آدرس: ساوه، خیابان امام

دکتر مجید بهنام

آدرس: ساوه، خیابان انقلاب

دکتر فرزانه صفری

آدرس: ساوه، خیابان انقلاب

فهرست‌مطالب

مقالات مرتبط

تماس با ما